کلینیک باران، لیزر موهای زائد در رشت

+981332127319
مزایا و معایب استفاده از بوتاکس برای جوانسازی پوست
تزریق بوتاکس یکی از بهترین روش های جوانسازی و از بین بردن چین وچروک است. در ادامه به مزایا و معایب آن می پردازیم.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس از سمی با نام بوتولونیوم نوع A ساخته شده که باعث فلج موقتی عضلات می شود. اصلی ترین علت چین وچروک پوست، حرکت عضلات است، پس با فلج کردنشان، چین وچروک نیز دیگر ایجاد نمی شود.

آیا تزریق بوتاکس ایمن است؟

بوتولونیوم استفاده شده در داروی بوتاکس، کشنده نیست زیرا به صورت موضعی از این سم استفاده می شود و وارد جریان خون نمی شود.

از نظر FDA و سازمان بهداشت ایران و دیگر سازمان های درمانی نظارتی استفاده از بوتاکس برای جوانسازی پوست، یک روش کاملا ایمن و بی خطر است. مطابق با پژوهش ها، خطر وعوارض تزریق این دارو به مراتب کمتر از عوارض مصارف دارویی اش است.

هشدار: برای تزریق بوتاکس حتما به مراکز معتبر درمانی مراجعه کنید، از تزریق آن در آرایشگاه ها جدا خودداری کنید. زیرا از بوتاکس های غیراستاندارد یا قاچاقی استفاده می شود که می تواند عواقب جدی را ایجاد کند. همچنین در انتخاب مراکز درمانی نیز دقت کنید تا نتایج مطلوبی تجربه کنید.

برندهای معتبر و پرطرفدار بوتاکس در ایران

از جمله برندهای معتبر بوتاکس، بوتاکس دیسپورت است. این برند ساخت انگلستان و مورد تایید FDA است که در 65 کشور جهان از جمله ایران مورد استفاده قرار می گیرد. این برند عوارض بسیار کم و اثربخشی بالایی دارد و جزء برندهای پرطرفدار در ایران است.

دومین برند پرطرفدار در ایران، نورونوکس، محصول کشور کره جنوبی است که نسبت به دیسپورت قیمت پایین تر ولی اثربخشی مشابهی دارد. نورونوکس نیز هماننند دیسپورت، مورد تایید FDA است.

سومین برند مجاز در ایران، برند ایرانی مسپورت (Masport) است که نسبت به دیگر برندهای بوتاکس هزینه کمتری دارد ولی از لحاظ کیفیت می توان آن را هم ردیف نمونه های خارجی به شمار آورد.

کاربردهای بوتاکس

بوتاکس بیشتر یک فراورده تزریقی برای درمان چین وچروک و جوانسازی پوست است؛ ولی درکل، از آن در دو دسته زیبایی و درمانی استفاده می شود:

کاربردهای درمانی: افتادگی پلک میگرن مزمن اسپاسم عضلات گردن درمان تعرق بیش از حد (هایپرهیدروز) درمان برخی از اختلالات عصبی مانند فلج مغزی (سربرال پالزی) پرش عضلات چشم (پریدن پلک) مثانه پرکار کاربردهای زیبایی: از بین بردن خط اخم بین دو ابرو بالا بردن نوک بینی از بین بردن چروک های گردن رفع خطوط افقی پیشانی بالا بردن گوشه های لب هزینه تزرق بوتاکس

این هزینه به عوامل زیر بستگی دارد:

عمق خطوط پوستی: با بیشتر شدن عمق چین وچروک ها به دوز بوتاکس بیشتری نیاز است و همین امر، روی قیمت نهایی تاثیر می گذارد. محل تحت تزریق: دوز درمانی در محل های مختلف صورت، متفاوت است. برای مثال، برای رفع خط اخم بین 20 تا 40 واحد دارویی (5 تا 8 تزریق)، برای رفع افتادگی های گوشه های لب بین 2 تا 8 واحد (1 تا 2 تزریق) نیاز است. به طبع، با زیاد شدن دوز دارو، هزینه نیز اضافه می شود برند بوتاکس: نوسانات ارزی در بازار، بر روی قیمت بوتاکس به شدت تاثیرگذار است. در حال حاضر، بوتاکس دیسپورت بیشترین قیمت را دارد و در مقابل برند ایرانی مسپورت قیمت مقرون به صرفه تری دارد. عوارض بوتاکس

عوارض اصلی بوتاکس عبارتند از : سردرد، درد و علائم مشابه با سرماخوردگی.

در موارد نادر افتادگی پلک یا ابرو ممکن است اتفاق بیافتند. مطابق با گزارش ها، احتمال افتادگی پلک، 5% است.

در موارد بسیار نادر، امکان پخش شدن سم بوتاکس در بدن وجود دارد. این علائم معمولا پس از چند ساعت تا نهایت چند هفته از بین می روند، ولی به محض تجربه هریک از علانم گفته شده در بالا سریعا به پزشک مراجعه کنید.

دیگر عوارض نادر تزریق بوتاکس عبارت است از:

مشکلات تنفسی از دست دادن کنترل ادرار مشکلات بینایی ضعف عضلانی دشواری در تکلم یا بلع

به همین دلایل است که توصیه اکید می کنیم حتما در مراکز درمانی معتبر و زیرنظر پزشک متخصص این تزریق را انجام دهید.

تزریق بوتاکس برای چه افرادی خطرناک است؟ افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند. افراد مبتلا به بیماری های عصبی یا عضلانی خانم های شیرده یا باردار وجود عفونت در محل تزریق یا تبخال

نکته: در صورتی که چین وچروک خیلی عمیق باشد، ممکن است استفاده از بوتاکس بی تاثیر باشد، به همین دلیل، باید نظر پزشک را جویا شوید.

ماندگاری بوتاکس

معمولا ماندگاری بوتاکس بین 4 تا 6 ماه است ولی این میزان تا حد زیادی به عوامل زیر بستگی دارد:

سن میزان انعطاف پذیری پوست عمق چین وچروک چند پرسش و پاسخ

چه قدر طول می کشد تا بوتاکس اثر خود را بگذارد؟

معمولا بین 3 تا 10 روز

هرچند یکبار می توان تزریق بوتاکس را انجام داد؟

بسته به نظر پزشک دارد ولی کمتر از سه ماه توصیه نمی شود.

آیا تزریق مداوم بوتاکس، اثرات آن را ماندگار می کند؟

بلی، با هربار تزریق ممکن است ماندگاری اثرات آن بیشتر شود.

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : بوتاکس

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان