کلینیک باران، لیزر موهای زائد در رشت

+981332127319
مرطوب کننده های خوردنی پوست
همیشه مرطوب کننده های طبیعی برای پوست خشک وجود دارد که می توانید از آن ها بدون هزینه زیاد استفاده کنید. خوشبختانه، این مواد طبیعی ممکن است در آشپزخانه شما هم وجود داشته باشد.

به گزارش سرویس وب گردی خبرگزاری صداو سیما، پوست صورت و بدن به مرور زمان و با توجه به قرار گرفتن در هوای سرد و گرم و خشک و مرطوب برخی مواد معدنی خود را از دست می‌دهد و بافث چین و چروک و لکه‌های تیره و پوسته پوسته شدن و خارش و قرمزی می‌شود.

دقت کنید وقتی که پوست هیدراته شود، خطوط و چین و چروک‌ها و علائم پیری، صاف و نرم به نظر می‌رسد.

چه چیزی باعث خشکی پوست می‌شود؟
غدد چربی زیر پوست، پوست ما را نرم و مرطوب نگه می‌دارند. وقتی این غدد قادر به تولید چربی کافی برای نرم و صاف کردن پوست نباشند، پوست خشک می‌شود.

عوامل مشترکی هستند که باعث خشکی پوست می‌شوند از جمله هوا، کمبود‌های غذایی، فاکتور‌های ژنتیکی، استفاده از صابون‌های نامناسب، شنا در آب کلر دار، دوش‌گرفتن‌های طولانی با آب گرم، استفاده از مواد آرایشی نامناسب و مواد شیمیایی.

برای حفظ سطح رطوبت، باید از پوست مراقبت درست کرد. اینکار به شما ظاهری سالم و جوان می‌دهد. هرچند کرم‌هایی در مغازه‌ها موجود است که قرار است به بهبود وضع کمک کند، اما گاهی دیده شده که شرایط را بدتر می‌کنند. در اینجا مرطوب کننده‌های طبیعی را برای شما نام می بریم که هم در دسترس هستند و هم ارزان.

برای مرطوب شدن پوست چه بخوریم؟
 برای داشتن پوستی نرم و مرطوب علاوه بر استفاده مکرر از کرم‌های مرطوب‌کننده باید به میزان کافی آب بنوشید و از مصرف برخی موادغذایی مفید غافل نباشید.

رطوبت‌بخشی پوست از داخل بدن
وضعیت پوست معمولا آینه تمام‌نما از وضعیت داخلی بدن است. اما فارغ از اتفاقات داخل بدن، سطحی‌ترین لایه بدن انسان نه‌تنها به مراقبت‌های بیرونی نیازمند است بلکه به یک تغذیه خوب، سالم و متنوع نیز نیاز دارد.

خوشبختانه موادغذایی مفید و متنوعی وجود دارند که به نرمی و مرطوب ماندن پوست کمک زیادی می‌کنند. کافیست این مواد غذایی را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید و آن‌ها را میل کنید.

نوشیدن آب؛ قانون طلایی داشتن پوستی مرطوب و نرم
با وجود اینکه نوشیدن آب کافی یک اصل مهم برای داشتن پوستی نرم و شفاف است، اما معمولا اکثر افراد در نوشیدن آن اهمال می‌کنند. باید بدانید که ۶۵ درصد بدن انسان از آب تشکیل شده است و این عنصر حیاتی برای رطوبت‌بخشی پوست و صد البته کل بدن لازم و ضروری است.

بدن ما در عملکرد عادی خود، روزانه میزان زیادی آب از دست می‌دهد. این آب دفع‌شده عمدتا از طریق ادرار و تعریق از بدن خارج می‌شود که باید آن را جایگزین کرد. تامین آب بدن برای پیشگیری از خشکی پوست و بروز چین و چروک موثر، لازم و ضروری است.

میوه‌ها بزرگترین منبع رطوبت‌رسانی به بدن
بعد از آب، مهمترین منبع رطوبت‌رسانی به بدن میوه‌ها هستند. از بین میوه‌ها برخی نقش بیشتری در تامین آب بدن و همچنین رطوبت‌رسانی به پوست دارند.

مرطوب کردن پوست با خیار
خیار یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین میوه‌های دنیاست. این میوه از حدود ۹۷ درصد آب تشکیل شده و حاوی میزان قابل‌توجهی از ویتامین‌ها و مواد مغذی است. خیار تاثیر مثبتی روی عملکرد دستگاه گوارش داشته و یک محصول مراقبت از پوست طبیعی محسوب می‌شود.

قدرت رطوبت‌بخشی خیار بسیار بالاست و اکثر افراد از آن به عنوان ماسک رطوبت‌رسان استفاده می‌کنند. توصیه می‌شود از مصرف این میوه غافل نباشید و در عین حال به‌طور مرتب از آن به عنوان ماسک صورت استفاده کنید.

هندوانه
هندوانه میوه‌ای آبدار است و ۹۱ درصد وزن آن را آب تشکیل داده است. این میوه را منبع ویتامین C بدانید که برای شفافیت پوست لازم و ضروری است. این میوه همچنین حاوی کلسیم است. به عقیده اکثر متخصصان پوست، هندوانه باعث شفافیت و خوش آب و رنگ شدن پوست می‌شود. شما می‌توانید در ساعات اولیه روز و به صورت ناشتا از این میوه میل کرده و از خواص آن بهره‌مند شوید.

 آووکادو مرطوب کننده طبیعی پوست
آووکادو به عنوان نرم کننده کار می‌کند، بدین معنی که پوست را لطیف می‌کند و رطوبت طبیعی را احیا می‌کند.
این همچنین غنی از ویتامین‌ها است که پوست را از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد و استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند.


هم خوردن و هم تهیه ماسک از آووکادو توصیه می‌شود.
بسته به خشکی پوست شما می‌توانید از آن به صورت روزانه یا چند بار در هفته استفاده کنید.

پاپایا
پاپایا یک میوه استوایی است که برای سلامتی بدن و رطوبت‌بخشی به آن مفید است. خواص این میوه برای ترمیم سلول‌های پوستی و التیام مشکلات آن کاربردی است.

از بین موادغذایی مرطوب‌کننده پوست می‌توان به توت‌ها، گریپ‌فروت، سیب و کیوی اشاره کرد. آب پرتقال، آب گوجه‌فرنگی و آب نارگیل نیز برای داشتن پوستی شفاف و مرطوب توصیه می‌شود.

سبزیجات مرطوب‌کننده پوست
اسفناج و کاهو نه‌تنها حاوی میزان زیادی آب هستند بلکه دو منبع طبیعی ویتامین A و C محسوب می‌شوند که هر دو برای داشتن پوستی سالم و باطراوت لازم و ضروری هستند. علاوه بر این، این سبزیجات مفید حاوی مواد مغذی، مواد معدنی و میزان زیادی آنتی‌اکسیدان‌ها نیز هستند.

باید بدانید که اسفناج و کاهو حاوی مولکول‌هایی هستند که با اثرات رادیکال‌های آزاد مقابله کرده و در پاکسازی ناخالصی‌ها و سموم پوست موثر عمل می‌کنند. همچنین باید گفت که این سبزیجات حاوی ترکیبی به نام لوتئین هستند که مانند فیلتری موثر در برابر اشعه‌های مضر خورشید عمل کرده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند. از دیگر سبزیجات دوستدار پوست می‌توان به بروکلی، کلم، شاهی و جعفری اشاره کرد.

روغن زیتون
روغن زیتون یک مرطوب‌کننده‌ طبیعی مؤثر است که احتمالا در‌حالِ‌حاضر در آشپزخانه‌تان دارید. روغن زیتون حاوی اسید لینولئیک است که مانع آبی در پوست ایجاد می‌کند و از این طریق، رطوبت را حفظ و پوست را نرم و تغذیه می‌کند. به‌علاوه ویتامین E موجود در آن، اثر اکسیدکنندگی رادیکال‌های آزاد را که به کلاژن آسیب می‌رساند، خنثی می‌کند. آسیب کلاژن یکی از دلایل اصلی آسیب و خشکی پوست است.

عسل
اگر برای شیرین کردن چای یا قهوه‌تان به عسل روی آورده‌اید، باید بدانید که تصمیم عاقلانه‌ای برای سلامتی‌تان گرفته‌اید. حالا نوبت آن است که از عسل برای مرطوب کردن پوست‌تان استفاده کنید. پوست خشک شما واقعا از آن خوشش خواهد آمد.

عسل یک هومکتانت (ماده‌ی جذب‌کننده‌ رطوبت) طبیعی است و به حفظ رطوبت پوست‌تان کمک می‌کند. همچنین این نرم‌کننده‌ طبیعی به داخل لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ می‌کند و آن را مرطوب نگه می‌دارد.

فلفل دلمه‌ای
از دیگر مواد غذایی مرطوب‌کننده پوست می‌توان به فلفل دلمه‌ای اشاره کرد. این ماده غذایی برای مرطوب نگه داشتن اپیدرم موثر است. یادتان باشد که فلفل دلمه‌ای قرمز حاوی میزان زیادی لیکوپن است که به راحتی جذب شده و قدرت آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد.

انواع سبز آن نیز سرشار از آب هستند. استفاده منظم از این سبزیجات در ترکیب سالاد‌ها و غذا‌ها به شفافیت و نرمی پوست کمک زیادی می‌کند.


چای سبز
علاوه بر همه موارد اشاره شده چای سبز نیز در طوبت‌رسانی به پوست غوغا می‌کند. این چای سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است که خواص ضدالتهابی دارند. چای سبز برای پیشگیری از بروز چین و چروک و شفاف کردن پوست بسیار موثر است. از دیگر موادغذایی مرطوب‌کننده پوست می‌توان به تخم‌مرغ، ماهی، گردو، غلاتی مانند ذرت، جو و گندم، آلوخشک و ماست اشاره کرد.


پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. مراقب پوست خود باشید. پوست یک ارگان ارتجاعی شگفت‌انگیز است؛ با این حال، بسیار حساس بوده و در برابر فاکتور‌های خارجی ظریف است. علاوه براین، اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی شما تغذیه کننده‌ سلول‌های پوست است.

غذا‌هایی را مصرف کنید که سرشار از اسید‌های چرب هستند مانند ماهی و مخصوصا ماهی سالمون، روغن زیتون و تخم مرغ. مقدار زیادی آب بنوشید!

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان