کلینیک باران، لیزر موهای زائد در رشت

+981332127319
تزریق ژل و بوتاکس کار آرایشگر نیست/ ردپای مداخله در امور پزشکی
سلامت زیبایی به عنوان یک حرفه شناخته شده در بین بانوان، با استقبال زیادی در این سال ها همراه شده و همین موضوع باعث گردیده عده ای به خاطر کسب درآمد بیشتر، در امور پزشکی دخالت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سلامت زیبایی را می توان یک صنعت جهانی دانست که روز به روز بر تعداد بانوانی که به این حرفه علاقمند می شوند، افزوده می شود. این در حالی است که متأسفانه با گرایش دختران و زنان به سمت و سوی زیبایی، شاهد دخالت افرادی در حوزه پزشکی هستیم که هیچ تخصصی در این زمینه ندارند و همین موضوع سبب آسیب به سلامت زیبایی می شود.

آزاده یارمحمدی سفیر سلامت زیبایی، در گفتگو با خبرنگار مهر، به موفقیت صنعت سلامت زیبایی در کشور اشاره کرد و گفت: صنعت سلامت زیبایی در کشور، توانسته به لحاظ اقتصادی، از صنایعی همچون پتروشیمی، پیشی بگیرد. به طوری که چند میلیون نفر از بانوان ایرانی به این صنعت گرایش پیدا کرده و درآمدزایی می کنند.

وی با اشاره به اهمیت برندسازی در حوزه سلامت زیبایی، افزود: ما به دنبال برندسازی در حرفه سلامت زیبایی هستیم تا از این طریق، علاوه بر جلوگیری از انجام کارهای قلابی در این حوزه، برندهای معتبر سلامت زیبایی را معرفی کنیم.

یارمحمدی ادامه داد: تیم بسیار قوی از کارشناسان حوزه سلامت زیبایی، نسبت به معرفی برندها از طریق همکاری با اتحادیه، اصناف و دست اندرکاران این حوزه، اقدام می کند.

وی با انتقاد صریح از افرادی که در حرفه سلامت زیبایی فعال هستند و در امور پزشکی دخالت می کنند، افزود: ما به شدت با مداخلات پزشکی در حرفه سلامت زیبایی مخالف هستیم و معتقدیم چنین اقداماتی به صنعت سلامت زیبایی آسیب می زند.

یارمحمدی گفت: ما می توانیم از پزشکان در حرفه سلامت زیبایی مشاوره بگیریم، اما حق انجام اقداماتی را نداریم که می بایست فقط توسط متخصص زیبایی انجام شود.

وی بر آمادگی صنعت سلامت زیبایی برای همکاری با وزارت بهداشت به منظور برخورد با کسانی که در امور پزشکی دخالت می کنند، تاکید کرد و افزود: ما با فعالیت آرایشگاه های زنانه که در امور پزشکی دخالت می کنند، مخالفیم و آماده هستیم این قبیل سالن های زیبایی را تعطیل کنیم.

یارمحمدی با اشاره به رونق صنعت سلامت زیبایی در کشور، گفت: این صنعت می تواند با جذب هنرجویان خارجی، برای کشور ارزآوری ایجاد کند و صد درصد این ظرفیت وجود دارد.

وی افزود: مرز بین حرفه سلامت زیبایی و امور پزشکی، مشخص است و ما نمی توانیم در کار تخصصی پزشکان زیبایی دخالت کنیم.

عاطفه کبیری مدرس سلامت زیبایی، در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: بانوانی که در سالن های زیبایی فعالیت می کنند، اجازه دخالت در امور پزشکی را ندارند. کارهایی مثل تزریق ژل و بوتاکس و…، در حیطه وظایف پزشک زیبایی است و نمی توان چنین خدماتی را در سالن های زیبایی انجام داد.

وی افزود: بانوان ایرانی در ردیف اول مدرسان سلامت زیبایی قرار دارند و از همین رو، می توان به جذب هنرجویان خارجی و ارزآوری برای کشور اقدام کرد.

کبیری گفت: هزینه های آموزش در ایران بسیار کمتر از سایر کشورها است. لذا، می توان از این ظرفیت برای آموزش در داخل کشور و اعزام مدرس به خارج اقدام کرد.

وی با تاکید مجدد بر این موضوع که آسیب های مداخله در امور پزشکی بیشتر از درآمد آن است، تصریح کرد: تزریق ژل و بوتاکس و…، در سالن های زیبایی قابل انجام نیست و دخالت در امور پزشکی است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان