کلینیک باران، لیزر موهای زائد در رشت

+981332127319
عوارض لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد


در این روش، نور و اشعه متراکم لیزر به فولیکول های مو تابانیده می شود. رنگدانه های موجود در فولیکول ها نور را جذب می کنند. در نتیجه، موها تخریب می شوند.

تمرکز لیزر مو روی فولیکول هاست به همین دلیل است که ، پس از مراجعه به کلینیک لیزر موهای زائد ، وقتی به خودتان نگاه می کنید ، علاوه بر مقداری قرمزی ناشی از لیزر ، تفاوت فوری دیگری مشاهده نمی کنید. مو هنوز وجود دارد ، اما عاملی که باعث رشد آن می شود سوزانده شده و از بین رفته است

لیزر علاوه بر اینکه مزیت هایی مانند دقت و سرعت عمل بالا دارد، در عین حال اگر توسط متخصص اینکار انجام نشود ، می تواند عوارض متعددی نیز داشته باشد. بنابراین، قبل از تصمیم به انجام این عمل زیبایی، لازم است که اطلاعات کافی از عوارض مختلف از بین بردن موهای زائد با لیزر داشته باشید.

برخی افراد تحت تاثیر تبلیغات لیزر ارزان قرار گرفته و با مراجعه به این مراکز مشکلات جدی را برای خود به وجود می آورند. انتخاب دستگاه لیزر بهتر و متخصص مجرب ارزش کمی سرمایه گذاری بیشتر را دارد.

تصویر زیر یک نمونه از عوارض لیزر موهای زائد می باشد که ممکن است به دلیل مهارت ناکافی متخصص در انجام کار به وجود بیاید.

انتخاب لیزر صحیح با پارامترهای مناسب مختص هر بیمار ، بسیار مهم است ، خصوصاً در بیمارانی که دارای پوست تیره هستند. بیشتر عوارض لیزر با اقدامات احتیاطی کافی نظیر تنظیم شدت تابش لیزر ، طول موج و استفاده از خنک کننده قابل پیشگیری است. بنابراین ، مهمتر از همه این است که پرسنل آموزش دیده با آگاهی کامل از مکانیسم ها ، تکنیک ها و عوارض ، این عمل را انجام دهند.

سایر نکاتی که باید در مورد لیزر کردن موهای زائد بدانید
همانطور که پیشتر گفته شد در زمان استفاده از لیزر، از نور برای ریشه کن کردن موهای زائد بدن استفاده می شود. در طی این روند فولیکول های مو به وسیله انرژی تخریب شده و مو بدون آسیب یا با آسیب حداقلی به پوست ریشه کن می شود.

لیزر موهای زائد در رشت

نکات کلی که باید در مورد لیزر مو  بدانید شامل موارد زیر است:

موهای بدن همواره در حال رشد است و به همین علت پیش از لیزر کردن باید آن ها را کوتاه کنید.
دستگاه لیزر مناسب بر اساس رنگ پوست و موی شخص انتخاب می شود ولی به طور کلی می توان گفت دستگاه لیزر موهای زائد مدیو استار اسکلپیون به علت داشتن طول موج ۸۱۰ (دایود) و ۹۴۰ مناسب برای پوست ایرانی ها می باشد.
بسته به محل مورد استفاده و جنس پوست شخص، باید تنظیمات خاصی روی دستگاه پیاده شود.

آیا لیزر موهای زائد ابرو امکانپذیر است؟
بله می توانید ابروهای خود را لیزر کنید! لیزر مو محبوب ترین روش درمانی برای برداشتن دائمی ابرو است. لطفا توجه داشته باشید که لیزر قابلیت فرم دادن به ابرو یا مدل دادن به آن را ندارد.  موهای بالای ابرو یا زیر ابرو قابل لیزر است. لیزر مو فقط اطراف ابرو را تمیز میکند و آنرا مرتب و آراسته می کند.

قبل از مراجعه می توانید ابروی خود را بتراشید ، اما بهترین کار این است که متخصص لیزر شما ببیند  که ابرویتان چه شکلی است تا بتواند دامنه کامل وضعیت ابرو را درک کند. سعی کنید حدود یک هفته قبل و بعد از لیزر ابرو در مرعض آفتاب قرار نگیرید. نیازی به ماندن در خانه نیست ، اما قطعاً  ضد آفتاب استفاده کنید و یا در صورت امکان کلاه بپوشید.

لیزر ابرو شاید درد خفیف داشته باشد  اما آنقدر سریع است که قبل از اینکه حتی باور کنید تمام شده است. کل کار کمتر از یک دقیقه طول می کشد! به علاوه ، سطح درد نسبت به برداشتن با موچین یا بند انداختن کمتر است.

آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری امکانپذیر است؟
به دلیل تغییر هورمون ها در دوران بارداری ، ممکن است شاهد رشد بیشتر مو در اطراف شکم ، نوک پستان یا سایر نواحی بدن باشید. این موها اگر کنده و یا راشیده نشوند ، پس از بارداری از بین می روند

در مورد استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد هیچ مدرک و مطالعه ای در مورد ایمنی لیزر مو در دوران بارداری وجود ندارد. بسیاری از ارائه دهندگان این روش به دلیل عدم وجود اطلاعات در مورد تأثیر این روش روی جنین ، از لیزر موهای اضافی در دوران بارداری خودداری می کنند. ما نیز به شما توصیه می کنیم برای حفظ سلامت خودتان و جنین تا پایان زایمان صبر کنید.

آیا لیزر مو سبب نازایی می شود
تا به امروز ، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه لیزر مو باعث ناباروری می شود ، وجود نداشته است. دستگاههای لیزر مورد استفاده برای نفوذ به تنها چند میلی متر اول پوست طراحی شده اند و اندام های داخلی را تحت تاثیر قرار نمی دهند.  لیزر درمانی برای مناطق حساس بدن نیز از جمله ناحیه بیکینی بی خطر در نظر گرفته شده است. بنابراین لیزر مو سبب نازایی نمی شود.

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟
به طور کلی استفاده از لیزر ، عوارض طولانی مدت شناخته شده‌ای ندارد. در واقع طول موج به کار رفته در ساخت لیزر به گونه ای است که از اشعه UV مشابه آنچه در نور خورشید است خبری نخواهد بود.

با این وجود توصیه می شود چنانچه در خانواده خود سابقه مشکلات پوستی جدی داشته اید از انجام این کار صرفه نظر کنید.

اکثر مراجعین به کلینیک زیبایی گلدن رویال سوالشان این است که آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟ آیا وقتی لیزر انجام می دهیم برای ارگانهای داخلی بدنمان مثل رحم و تخمدان ها و یا غدد لنفاوی زیر بغل اتفاقی می افتد؟

پوست شامل سه سطح اپیدرم ، درم و هیپودرم می شود و  بعد از آن چربی زیر پوست قرار دارد و بعد از آن نیز عظلات و استخوان ها و بعد هم فضایی که ارگانهای داخلی بدن توی اون فضا قرار گرفته اند. جالب هست که بدانید ریشه موی زائد در لایه درم قرار گرفته است.

دستگاههای لیزر طوری طراحی شده اند که انرژی را فقط به ریشه مو و درم برسانند ،  پس خیالتان راحت باشد که ارگانهای داخلی بدن شما به هیچ عنوان تحت تاثیر اشعه لیزر قرار نمی گیرند.

به گفته دکتر دبورا سارنوف ، استاد بالینی پوست ، مرکز پزشکی NYU Langone و معاون رئیس بنیاد سرطان پوست ، لیزر شانس ابتلا به سرطان پوست را افزایش نمی دهد. در حقیقت ، بعضی از لیزرها در درمان ضایعات پیش سرطانی مفید هستند ، بنابراین خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد.

اگر فرد مبتلا به بیماری عروقی و یا سیگاری سنگین باشد ، درمان با استفاده از IPL و لیزر به بروز سرطان کمک می کند. این بدان معنی است که  با انجام  لیزر مو شما مستعد ابتلا به سرطان نیستید ، مگر اینکه به بیماری های دقیقی مانند بیماری های عروقی ، اگزما ، آسم و غیره مبتلا باشید.

چه افرادی برای انجام لیزر مناسب نیستند؟
۱-وجود اختلالات هورمونی
۲-مصرف دارو های خاص
۳-وجود بعضی بیماریها
۴-سابقه گوشت اضافه در محل عمل
۵-سابقه تبخال مکرر
۶-سابقه عفونت فعال مثل جوشهای چرکی
۷-برنزه بودن
۸-وجود تاتو یا خال یا کک و مک در محل لیزر
۹-مصرف ایزوترتینویین
۱۰-مصرف داروهای حاوی طلا
۱۱-سابقه بیماریهایی مثل لوپوس
۱۲-افراد باردار

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان