کلینیک باران، لیزر موهای زائد در رشت

+981332127319
بهترین سن برای لیزر موهای زائد چقدر است؟

حداقل سن مورد تایید برای شروع لیزر موهای زائد در نوجوانان ۱۴ سال به بالاست و البته اکثر متخصصان توصیه می کنند که نوجوانان تا رسیدن به بلوغ به عنوان مثال دختران تا شروع دوره قاعدگی منتظر بمانند. چون در این شرایط هورمونهای آنها پایدار شده و به بیماری‌هایی مانند سندروم تخمدان پلی کیستیک دچار نخواهند بود.

حداقل سن برای لیزر موهای زائد
حداقل سن مورد تایید برای شروع لیزر موهای زائد در نوجوانان ۱۴ سال به بالاست و البته اکثر متخصصان توصیه می کنند که نوجوانان تا رسیدن به بلوغ به عنوان مثال دختران تا شروع دوره قاعدگی منتظر بمانند. چون در این شرایط هورمونهای آنها پایدار شده و به بیماری‌هایی مانند سندروم تخمدان پلی کیستیک دچار نخواهند بود.
در دوران نوجوانی هورمون ها به شدت تغییر می کنند و ممکن است موهای زائد مجددا پس از تکمیل جلسات لیزر رشد کنند. به همین علت نوجوانان ممکن است مجبور شوند هزینه های اضافی پرداخت کنند. اما زمانی که هورمون ها به تعادل برسند؛ معمولا در سن ۱۷ تا ۱۹ سالگی می توان با خیال راحت لیزر موهای زائد را برای کاهش دائمی موهای بدن انجام داد.
همچنین نوجوانان باید آنقدر بالغ باشد تا بتوانند درد و ناراحتی حین فرایند لیزرمو را تحمل کنند و بتوانند جلسه لیزر مو را به طور منظم دنبال کنند. و همچنین دستورالعمل های قبل و بعد از لیزر مو با دستگاه کندلا الکساندرایت مانند قرار نگرفتن در معرض آفتاب و محدود کردن فعالیت‌های بسیار شدید به مدت چند روز پس از درمان را نیز باید رعایت کنند.
دوران نوجوانی برای ایجاد اعتماد به نفس بسیار مهم است. اگر نوجوان از ظاهر خود احساس رضایت نکند و در این خصوص با والدین خود صحبت کند ممکن است لیزر موهای زائد تنها راه برگرداندن اعتماد به نفس به او باشد.
حداقل سن لیزر موهای زائد با دستگاه کندلا الکساندرایت
محدودیت سنی خاصی برای استفاده از دستگاه کندلا الکس وجود ندارد اما در بعضی مراکز حذف موهای زائد با لیزر برای افراد زیر ۱۳ سال انجام نمی گیرد؛ چون رشد موهای زائد در نوجوانان با افزایش سن بیشتر می‌شود و لیزر موهای زائد تاثیر چندانی برای آنها نخواهد داشت.
از چه سنی میتوانم لیزر موهای زائد را شروع کنم؟
در سال‌های اخیر حذف موهای زائد با لیزر کندلا الکس کاملا ایمن و کاربردی شده است. این روش می تواند موهای زائد هر ناحیه از بدن را طبق درخواست بیمار به طور کامل از بین ببرد. با ادامه روند عمومی شدن لیزر موهای زائد و گسترش قابل توجه آن، افرادی در گروه های سنی مختلف به فکر استفاده از لیزر کندلا الکس افتاده‌اند.
نظرات مختلفی در خصوص اینکه سن مناسب برای شروع لیزر موهای زائد چقدر باشد؛ وجود دارد. اما به طور کلی متخصصان زیبایی به این نتیجه رسیدند که بهتر است لیزر موهای زائد برای افراد بالاتر از ۱۸ سال انجام شود.


آیا لیزر موهای زائد برای نوجوانان مشکلی ایجاد نمی کند؟
حذف موهای زائد روی بدن حتی در سنین نوجوانی نیز مورد توجه است. در حقیقت فرقی نمی کند که یک دختر جوان با موهای زائد بسیار زیاد باشید که به ظاهر خود حساسید یا یک ورزشکار یا مدل که برای زیباتر جلوه کردن در حرفه و شغل خود باید از شر موهای زائد خلاص شوید. در هر صورت حذف موهای زائد با لیزر کندلا الکساندرایت برای شما ایمن است.
پس در صورتی که به یک متخصص حرفه ای و با تجربه که آموزش‌های لازم را در خصوص لیزر کندلا الکس دیده باشد؛ مراجعه کنید؛ پاسخ به این سوال مثبت است. حتی اگر سن شما زیر ۱۸ سال است و والدین شما نیز رضایت کامل دارند می‌توانید با داشتن برگه رضایت نامه آنها برای لیزر موهای زائد به مراکز معتبر لیزر مراجعه نمایید.
عوارض جانبی ناشی از لیزر مو برای نوجوانان و بزرگسالان یکسان است. نحوه مراقبت از پوست بعد از لیزر مو نیز برای هر دو گروه مشابه است که می تواند از بروز عوارض جانبی دیگر جلوگیری کند. البته بهتر است احتمال بروز عوارض جانبی نادر را نیز با متخصص خود بررسی کرده و آنها را با والدین تان در میان بگذارید.
هر چند روش های جایگزین موهای زائد مانند شیو کردن و استفاده از کرم های موبر، اپیلاسیون و بند انداختن نیز برای نوجوانان انتخاب منطقی تری به نظر می رسد اما هر کدام از این روش ها دردسرهای خود را دارد. به عنوان مثال شیو کردن موجب بروز موهای زیر پوستی و کرم های موبر حساسیت های شیمیایی ایجاد خواهد کرد. درد ناشی از اپیلاسیون نیز آنقدر زیاد است که بسیاری از دختران نوجوان از آن فراری هستند.در عوض حذف موهای زائد با لیزر کاملا ایمن است. چون نور لیزر مو از لایه دوم پوست یا همان درمی عبور نمی‌کند فقط فولیکول‌های مو را تخریب خواهد کرد و چون لیزر کندلا الکس از انرژی غیر یونیزه استفاده می‌کند؛ خطر ایجاد سرطان نیز وجود نخواهد داشت.


آیا نور لیزر برای حذف موهای زائد نوجوانان مضر است؟
چون لیزر با تاباندن اشعه نور روی پوست موجب از بین رفتن فولیکول های مو می شود؛ اکثر افراد تصور می کنند که نور آن به خصوص برای نوجوانان مضر است. در صورتی که متخصصین معتقدند نور لیزر حتی برای درمان موهای زائد ناحیه صورت هیچ گونه ضرری ندارد و کاملا ایمن است در حقیقت اصلی ترین دلیلی که متخصصین پوست و مو با لیزر موهای زائد نوجوانان مخالفت می کند؛ عوارض جانبی یا ضرر لیزر موهای زائد نیست. بلکه چون امکان برگشت موهای زائد با رشد نوجوانان بسیار زیاد است و ممکن است مجبور باشند همان جلسات را چندین سال بعد دوباره تکرار کند؛ توصیه می شود که لیزر مو را در سنین جوانی بعد از 18 سالگی انجام دهند. بنابراین لیزر موهای زائد را میتوانید در هر سنی بسته به شرایطی که با آن مواجه هستید؛ شروع کنید.
متخصصین پوست و مو با بررسی شرایطی مانند نوع پوست و رنگ موی شما بدون اینکه به سن خاصی توجه کند؛ بهترین دستگاه لیزر مو را برای شما انتخاب خواهد کرد. در بسیاری از موارد از لیزر کندلا الکس برای درمان جوش و آکنه روی صورت نوجوانان استفاده می‌شود و جوانان نیز برای حذف موهای زائد و همچنین از بین بردن رنگ تتو هایی که انجام داده اند؛ از دستگاه کندلا الکساندرایت استفاده می کنند.
حداکثر سن برای لیزر موهای زائد
مناسب بودن لیزر کندلا الکس با سن بیمار تعیین نمی شود بلکه به رنگ پوست و رنگ مو بستگی دارد. تا زمانی که موهای تیره ای داشته باشید و در حقیقت در موهای شما رنگدانه موجود باشد؛ می توانید لیزر موهای زائد را انجام دهید. اما اگر سن شما آنقدر بالا رود که موهایتان سفید یا خاکستری شود؛ لیزر کندلا الکس دیگر تاثیری روی آن نخواهد داشت.
بنابراین اگر سن شما حتی بالای ۶۰ یا ۷۰ سال است و موهای تیره ای دارید دلیلی ندارد که از انجام لیزر موهای زائد منصرف شوید. گاهی اوقات برخی از موها تیره و برخی دیگر سفید و خاکستری شده اند. در این شرایط نیز لیزر موهای زائد میتواند موهای تیره را به طور کامل از بین ببرد؛ اما تاثیری روی موهای سفید و خاکستری نخواهد داشت.
آیا لیزر موهای زائد صورت برای زنان بالای ۶۰ سال نیز موثر است؟
زنانی که به زیبایی خود اهمیت می‌دهند؛ زمانی که به سن ۶۰ سالگی می رسند با چالش های زیادی روبرو می شوند. همانطور که سن بالاتر می رود؛ کاهش وزن سخت تر می شود. همچنین ضخیم تر شدن موهای صورت نیز برای بسیاری از بانوان غیرقابل تحمل می‌شود آنها می ‌خواهند هر چه سریعتر از شر این موها خلاص شوند.
درست است که همه ما می دانیم موهای زائد ضخیم و تیره روی پوست صورت می تواند ناشی از تغییرات هورمونی باشد اما مطمئنا لیزر موهای زائد یکی از روش هایی است که می تواند به درمان این موها و حذف دائمی آنها حتی در سنین پیری کمک کند.
یکی از روش های اشتباهی که زنان پس از مشاهده موهای ضخیم روی صورت به کار می‌برند شیو کردن این موهاست. درست است که روش شیو کردن را چندین دهه است که برای سایر مو های زائد بدن خود به کار میبریم؛ اما این روش موجب می‌شود موها ضخیم تر از قبل رشد کنند. شاید این مسئله روی پا یا دست از اهمیت چندانی برخوردار نباشد اما وجود موهای ضخیم روی صورت کاملاً جلب توجه می کند.
روش دیگری که باید به آن را کنار بگذارید استفاده از موچین است. هر چند این روش برای شکل دادن به ابرو ها کاملاً کاربردی است اما برای نواحی از صورت مانند پشت لبها نمی‌تواند کاربردی باشد.
اما سوال اینجاست که اگر شیو کردن یا استفاده از موچین تاثیری ندارد؛ بهترین روش برای حذف موهای زائد صورت زنان بالای ۶۰ چیست؟
متخصصین معتقدند که لیزر موهای زائد صورت می تواند بهترین گزینه برای زنان بالای ۶۰ سال باشد. با توجه به اینکه حداکثر سن برای لیزر موهای زائد مطرح نیست؛ حذف این موهای ضخیم و ناخوشایند از روی صورت زنان موجب می‌شود بتوانند اعتماد به نفس خود را مجددا به دست آورده و حتی ترغیب شوند که با آرایش کردن جوانتر و زیباتر به نظر برسند.
چرا موهای زائد برای پیرمردان بیش از حد رشد می کند؟
افزایش رشد موهای زائد در ناحیه ابرو یا کمر در پیرمردان از عوارض جانبی شایع دوران کهنسالی است. دانشمندان دقیقا دانند که دلیل افزایش بیش از حد رشد موها به خصوص در ناحیه ابرو و کمر در کهنسالان چیست اما احتمال می‌دهند که عواملی مانند هورمونها یا چرخه رشد مو در در آن تأثیر داشته باشد.
رشد مو در سه مرحله انجام می گیرد: آناژن، کاتاژن و تلوژن. در مرحله آناژن سلول‌های مو رشد کرده و تقسیم می شود. موهای سر به طور معمول در فاز آناژن به مدت بسیار طولانی حتی تا چندین سال باقی می ماند. اما موهای دست طی چندین هفته وارد فاز کاتاژن می‌شود؛ در این زمان رشد موها متوقف شده و وارد فاز تلوژن می شوند. در فاز تلوژن موها دیگر رشد طولی نخواهند داشت و پس از مدتی به طور طبیعی میریزند.
هر چه سن بالاتر می‌رود موهای بیشتری تمایل پیدا می‌کنند که در فاز آناژن باقی بمانند و در نتیجه هورمون هایی مانند تستسترون افزایش پیدا کرده و دوره رشد موها طولانی تر می شود. به همین علت موهای بینی، گوش و ابروی پیرمردان بیش از حد لازم رشد کرده و پرپشت و بلند می شود.
تستسترون تولید شده در فولیکول های مو در نواحی مختلف بدن در پیرمردان موجب افزایش رشد موهای نواحی مختلفی مانند ریش، سبیل، ابرو و غیره می‌شود. البته هنوز مدرک مستدلی مبنی بر اینکه چرا این هورمون افزایش پیدا کرده و موجب متراکم تر شدن و بلند تر شدن موهای زائد پیرمردان میشود؛ به دست نیامده است. سوال اصلی این است که چطور می‌توان به پیرمردان کمک کرد تا از رشد بیشتر این موهای زائد جلوگیری کنند؟
اگر پدر بزرگ به شما هم با همین مشکل مواجه است روش‌هایی مانند تیغ زدن استفاده از وکس یا می تواند راه حل موقتی برای او باشد اما با توجه به اینکه حداکثر سن برای لیزر موهای زائد مطرح نیست؛ مطمئناً در صورتیکه موهای آنها کاملا سفید نشده است؛ لیزر کندلا الکس روشی ایمن تر و دائمی تر است که می‌توانند راه حل مناسبی برای کاهش دائمی موهای زائد آنها باشد.

آدرس کلینیک باران: رشت، گلسار، روبروی اداره پست، انتهای خیابان 80، سمت راست، ساختمان کارون 2 ، طبقه سوم، کلینیک پوست و مو و لیزر باران 

تلفن های تماس
01332127264
01332127319

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان